2010-10-19
 22:18:07

Back in business ! Maby..

Åh fan, insåg precis att det var nära ett år sen jag bloggade sist.. Och som jag minns det så är det ju faktist ganska roligt men det hanns som inte med riktigt i vinras.

Update.
1. Vintern i Vemdalen kan ha vare den bästa någonsin ! Ledig tid spenderades mest utanför backarna.. Utlurad i offpisten större dela av tiden då jag lekte i snön med/sittandes fastspänd  brädan. Första veckorna var det knivigt men tror att det tog sej lagomt tills säsongen tog slut.. I övrigt, GRYMT folk ! Underbara dagar, god öl och mycket glada dagar !

2. Helt ramdom uppe på en snöig bergstopp föddes en ide om en tågluff med bästa Viktor till våren. Sagt och gjort och redan samma kväll börjades det spara pengar till den resa som kan något av de bästa jag någonsin uppleft ! Paserade under våra sex veckor ute på spåret Skotland (Grymt fint, hur bil om ni kommer dit), Belgien (Se till att boka boende om det visar sig vara handikap paralympix..), Amsterdam (Red light, sex shoppar.. It's al there), Frankrike (Har ALDRIG äte så mycket mat i heeela mitt liv.. 4 rätters middag varje dag typ), Alperna o Zermatt (Helt underbart häftigt !), Österike (BUNGEEJUMP !!), Tyskland (Fotbollshuliganer och sprit ? - Ja..) Danmark och sedan hem till Sveadal igen. GRYM UPPLEVELSE ! BÖR GÖRAS AV ALLA !! Krävs dock bra resesälskap och kakor ^^

3. Efter luffen slängdes jag in i ett fullspäckat Båstad med alla dess Brats och Bimbos. Några mil har vi säkerligen sprungit inne på Hamnkrogens servering i sommar men ack så roligt de har varit ! En utmaning, men inget är för svår för oss som var där ! Haha. Kryp avstånd hem från Peppes Bodega och VIP kort till alla krogar. Sumering ? BRA SOMMAR !! :P

4. Just nu sitter jag åter igen hemma i Söderhamn hemma hos Far i Emböle och väntar på att få dra mej uppåt mot Björnrikets skogar detta år. Granne med Skalet men det blir nytt för mej i vinter.

Planer frammåt ?
Plan A. Om allt går som det ska och som jag hoppas på så blir det till sommaren/hösten en flytt till Canada i ett år frammåt. Spännande som fan men vi får se hur det går..

Plan B. Funkar det inte med Canada blr det istället plugg tre år frammåt. Bosätter mej på i Sundsvall för att ta en Bildjournalistisk högskoleutbildning.

Plan C. Ev. prova på Norge eller likanade ? Annars förstsätta en stund till med säsongandet och se vart det leder mej..



Well well.. Mycket update men får väll se om jag lycks skriva några rader då och då nu.
Puss så länge !




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: